Van IJmond naar Roermond / Op weg naar Rome - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Van IJmond naar Roermond / Op weg naar Rome - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Van IJmond naar Roermond / Op weg naar Rome

Door: Marjolijn & Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

29 April 2013 | Nederland, Roermond

Op 27e rond 9.30 staken we het IJ over. Vanaf Amsterdam Centraal gaan we "Reitsma's route naar Rome" volgen. We gaan in ons "proeftochtje" alvast het eerste deel van de route fietsen. Ons doel is om in dit lange weekend Roermond te bereiken.in de juni gaan we dan vanuit Roermond op weg naar Rome!
Vandaag is het droog en we hebben de wind mee (wel een lekke band...een nietje op een onverhard pad). We fietsen via Diemen, Weesp, Ankeveense Plassen, Lage Vuursche, Amersfoort, Elst. Na 102 km (het is dan 17.50) vinden we het mooi genoeg en gaan we op de Natuurcamping "Den Ouden Dam" ons tentje opzetten in de prachtig bloeiende kersenboomgaard. De wind is matig tot hard en de temperatuur laag. 's Nachts trekken we zo'n beetje alles aan wat we bij ons hebben...het is met 1 à 2 graden erg koud in ons tentje!
Op 28e fietsen verder en doorkruisen we het land van Maas:
Nijmegen, Gennep, Nationaal park de Maasduinen, Broekhuizenvorst. Op camping Kasteel Ooijen vinden we goed plekje op het trekkresveldje. We zijn de enige kampeerders..het is nog steeds erg koud....wel een goede test voor ons. Als we in juni over de Alpen gaan, zal het ook weleens koud kunnen zijn.

29 april. Dagafstand: 50 km.
Arcen, Venlo, Kessel, Roermond. De wind is gedraaid naar zuidwest en de dag begint weer heel koud: 6 graden. We fietsen vandaag via Venlo en Kessel naar Roermond en volgen (stroomopwaarts) de Maas / feitelijk is dit traject een deel van het Pieterpad ( en ook de route van de LF3a).
In Roermond blijkt de St. Christoffel Kathedraal op maandag gesloten...op1 juni zullen we daar dan onze tocht naar Rome hervatten!
Bij de hoofdingang van de kathedraal staat een bekend symbool. De Jacobs schelp. Er gaan vele wegen naar Rome én Santiago!

• 30 April 2013 - 23:32

Marjan:

He, zet je mij weer even op het goede been. Een proeftochtje.....richting Rome.
    Is dat nog nodig dan? Na die megatrip naar Santiago......?

• 01 Mei 2013 - 19:17

Arnold:

Hoi,

Dacht dat jullie nu al op weg waren naar Rome! Blijkt het een stukje in fietsen te zijn.
    In juni zal de temperatuur hopelijk wat hoger zijn, behalve misschien in de bergen.
    Succes alvast in juni en ik lees/volg graag weer jullie belevenissen.

Arnold

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012