Een pittige tocht naar Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Een pittige tocht naar Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Een pittige tocht naar Verona

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

12 Juni 2013 | Italië, Verona

In Rovereto is in W.O 1 heftig gevochten, om die reden is er een monument geplaatst, de zgn. Campana dei Caduti, oftewel de Klok der Gevallenen. Een klok die gesmeed is uit het ijzer van kanonnen van alle landen die betrokken bij W.O.1. Deze klok is de grootste ter wereld en wordt elke avond geluid, met 100 slagen, als pleidooi voor vrede. Een imposant memorial. De klim naar dit memorial is (onverwacht) lang en pittig! Zo n 4 km met geregeld 10% stijging...
Om 12.00 dalen we af naar onze route en komen we langs de Adige. Een etappe van 71 km worden er door ons uitstapje en wat omrijden zo n 88 km. We waren verwend de laatste dagen met rustig aan stroomafwaarts en windje in de rug. Maar vandaag was de wind tegen en zaten er pittige klimmetjes in. Nu zitten we op een sfeervolle camping (Castel San Pietro) in Verona, tussen jeugdige backpackers. Verona, de stad van de opera s. Morgen hopen we de Arena te bezoeken, alvorens we verder gaan naar Montagnana

• 12 Juni 2013 - 23:06

Petra:

Dan hebben jullie zeker vandaag toch wel weer een ijsje verdient ;-)
    Klinkt als een zeer pittig dagje fietsen!
    Fijn dat het wel allemaal goed gaat en genieten van de mooie natuur!

• 13 Juni 2013 - 20:04

Margreet De Jongh:

Klinkt goed en dapperder dan de DFCC, die het vanavond weer af laten weten door stormachtige wind en dreigende lucht. Fiets ze! Margreet

• 14 Juni 2013 - 00:52

Joline:

Jammer dat de foto's niet lukken! Het klinkt allemaal erg mooi! En fijn dat het goed gaat :-) Dikke knuffel, Jo

• 14 Juni 2013 - 18:59

Rosanne:

Leuk jullie stukjes te lezen. Mooi om dat momument te zien (en horen), lijkt me indrukwekkend.
    Wel lange klim zeg, 4 km. Jullie komen gespierd terug straks. En jumm, Italiaans ijs! Welverdiend smaakt t vast nog lekkerder!
    Xxx Roos

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012