Firenze en Siena gezien - Reisverslag uit Casciano, Italië van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Firenze en Siena gezien - Reisverslag uit Casciano, Italië van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Firenze en Siena gezien

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

20 Juni 2013 | Italië, Casciano

Prachtige views en routes door Toscane. Markante natuur met glooiende hellingen, statige cypressen, fleurige bermen met bloeiende gele brems, veel olijfbomen, kortom genieten. Dat neemt niet weg dat de etappes zwaar zijn. Zonder trappen kom je niet boven . Met de temperaturen hier is het werken, gutsen en ook wel afzien! De Apennijnen zijn Limburgs Mooiste in het kwadraat. Klimmen en dalen en pittige percentages. Dinsdag Florence (Firenze) gezien. De David van Michelangelo gezien met nog vele andere beeldhouwwerken, de Duomo (kathedraal), Ponte Vecchio, Palazzo Vecchio, het Palazzo van de familie Medici. Verder gewoon lekker rondgelopen, en nog in de H&M een jurkje gekocht wat lekker luchtig is (niet op de fiets natuurlijk! ). Woensdag naar Siena gefietst, en vandaag een korte etappe gedaan waardoor we tijd hadden om eerst Siena te bekijken. Wat een bijzondere stad met zijn unieke schelpvormige plein (Campo). De Duomo is onwaarschijnlijk mooi. Ronddwalen in Siena is een feest vol verrassingen. Nu zitten we in Casiano lekker aan een Italiaanse maaltijd. Morgen een zware etappe te gaan. We hopen zingend aan te komen in Casteldelpiano! Prachtige welluidende plaatsnamen hebben ze hier! Het is genieten en zwoegen, we hebben het goed!

• 21 Juni 2013 - 11:46

Joline:

Wauw wat mooi klinkt het daar!! Ik zou ook wel rond willen dwalen door de steden & het land :) En de lekkere Italiaanse keuken zal ook geen straf zijn! Succes vandaag met jullie tocht & geniet!

• 21 Juni 2013 - 14:00

Elma:

Wat een prachtige pelgrimage (alweer)! Jullie maken zo in twee jaar meer mee dan de meeste mensen in 10 jaar. Jullie enthousiaste verhalen zijn heel vermakelijk om te lezen en maken me ook benieuwd naar de foto's. Doe de groeten aan Franciscus, , ik geloof dat hij iedere woensdag audiëntie houdt.Geniet er nog maar even van het is jullie van harte gegund.
    Grtjs en behouden thuiskomst!

• 23 Juni 2013 - 12:35

Jos:

Marjolijntheo naast het buffelen op de fiets gunnen jullie je ook nog de tijd voor een culturele invulling van de rit, knap hoor. Je fietst door prachtige natuur, als ik zo lees, maar ook door oude steden en dorpen. Ik ben heel benieuwd naar het beeldmateriaal ervan. Trouwens hoe is jullie Italiaans inmiddels, kunnen jullie je een beetje verstaanbaar maken?
    Nog heel veel fietsplezier voor de laatste etappes voordat je de meet in Rome bereikt!
    Met groet!
    Jos

• 23 Juni 2013 - 14:30

Rosanne:

Fijn dat jullie het goed hebben, ondanks de zware beklimmingen. Ben benieuwd naar je nieuwe jurkje mam! Zo jammer dat we geen foto's kunnen zien, anders had ik beetje mee kunnen reizen. Maar dat komt thuis wel, doen jullie de reis gewoon 'opnieuw' maar dan relaxed zittend op een stoel haha.

Veel plezier daar!

XX Roos

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012