We zijn in Rome! - Reisverslag uit Tor di Quinto, Italië van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu We zijn in Rome! - Reisverslag uit Tor di Quinto, Italië van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

We zijn in Rome!

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

24 Juni 2013 | Italië, Tor di Quinto

Ons laatste bericht kwam uit Casciano, op donderdag 20 juni. We hadden daar een geweldige camping waar we nog wel eens naar terug willen. Met die gedachte en verwachting kwamen we vrijdag op de volgende camping aan in Casteldelpiano op camping Amiata. We troffen bij de receptie een dame op vergevorderde leeftijd aan, zeker 80 jaar, die de inschrijving deed volgens de camping regels van wrsch de jaren 60 of 70. Maar evengoed stond er een computer, en zagen we een paar uur later hoe deze dame alle gegevens aan het invoeren was. De camping was een typisch voorbeeld van vergane glorie. Maar samen met haar man, ook een tachtiger , runt ze deze camping vol trots alsof het nog steeds de 3 sterren camping van weleer was. We ontmoeten hier wat andere Rome fietsers die met ons de enige gasten waren. We hadden trouwens een pittige dag achter de rug, 1235 klimmeters, en dan ben je al snel tevreden met een plekje en een warme douche. De supermarkt was vlakbij, dus heerlijk zelf gekookt. Zaterdag op naar het Lago di Bolsena. Een vulkanisch meer met zwart vulkanisch zand als strand. Heerlijk in gezwommen na weer een fikse klimdag. Zaterdagavond op een Italiaanse camping ( geen buitenlanders hier behalve de fietsers) betekent luidruchtigheid en disco tot in de kleine uurtjes. Juist de slaap uren van de fietsers natuurlijk! Vandaag hebben we ook het prachtige Toscaanse landschap verlaten en zijn we in het tufsteen gebied ( een zacht gesteente) aangekomen. Gisteren, zondag 23 , zijn we van dit meer naar het volgende , Lago di Vico, gefietst. We fietsen alleen maar in mooi weer en dan is het zo genieten van de mooie natuur en de dorpjes waar je doorheen fietst . Zelfs de steile beklimmingen wennen en horen er gewoon bij. Spierkracht van Marjolijn is inmiddels klim bestendig! Vandaag de laatste etappe gedaan, met toch nog weer veel klimwerk (rond de 1000 klim meters) . Het laatste stuk naar Rome was vooral dalen. We zitten nu op een prima camping (Flaminio) en morgen fietsen we naar Vaticaanstad. Bijzonder om fietsend het Pieters plein op te rijden! Dat is nog ongeveer 8 km hier vandaan. Het weer was vandaag iets minder, beetje bewolkt maar evengoed nog tussen 25 en 30 graden. Jaloersmakend natuurlijk! We nemen het mooie weer mee naar Nederland ! Dus vanaf vrijdag...! Lieve groet uit Rome en dank voor de leuke reacties!

• 24 Juni 2013 - 20:40

Paula:

Gefeliciteerd met jullie prachtige prestatie!

• 24 Juni 2013 - 22:10

Marieke:

Glimlachend zitten lezen :) Klinkt HEERLIJK.

Genieten van het mooie Rome nu!
    Xxx

• 24 Juni 2013 - 22:29

Petra:

Yoehoe Marjolijn en Theo zijn aangekomen.......:-)
    Geweldige prestatie en wat was het weer leuk om jullie te volgen de hele reis, ik heb erg veel respect voor jullie met al die klimverhalen !!
    Geniet nog lekker in Rome en Vaticaanstad.
    En een voede reis terug!
    Tot gauw Marjolijn
    Lieve groeten

• 25 Juni 2013 - 10:22

Marcel Beerkens:

Marjolijn en Theo,
    Onwijs gefeliciteerd.
    Castricum is trots op jullie, maar de Bloemgaarde bewoners nog trotser.
    Ze hebben nu "echte fietsers" in de straat wonen.
    Recpect !!!

• 25 Juni 2013 - 13:15

Joline:

Wat een mooi avontuur maken jullie weer mee :) Heel trots!
    Geniet nog lekker van de mooie stad Rome! Liefs xxx

• 25 Juni 2013 - 14:32

Jacqueline Huis:

Marjolijn en Theo, echt super dat jullie weer een prachtfietsreis gemaakt hebben. Wat een kanjers zijn jullie! En dan vandaag daar op het St.Pietersplein aankomen, het lijkt me fantastisch.
    Geniet vd laatste dagen en tot gauw!
    Liefs van Jacqueline

• 26 Juni 2013 - 21:18

Margreet:

Super, bij mij is de tijd omgevlogen. Zijn ze er nu a?! Maar voor jullie natuurlijk heel wat (zware) kilometers. Geniet van Rome en van het weer, want vrijdag en zaterdag is het hier nog regen...

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012