We zijn in Santiago! - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu We zijn in Santiago! - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

We zijn in Santiago!

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

21 Juni 2012 | Spanje, Santiago

Na precies 5 weken pelgrimeren zijn we vandaag - op de zonnewende - aangekomen in Santiago! Na 2800 km fietsen hebben we ons doel bereikt. Het binnen fietsen van Santiago was zeker een heel bijzonder moment. We zijn eerst naar het Offici de Peregrino gegaan en hebben daar onze laatste stempel gehaald en ons Compostelaat gekregen. We zijn al even in de kathedraal geweest, morgen gaan we Santiago uitgebreider bekijken. Het is een grote, gezellige stad met weer veel historische gebouwen en leuke terrasjes en winkeltjes. We gaan ons ook oriënteren op de terugreis mogelijkheden. Voordat we teruggaan willen we eerst Finisterre aan de Atlantische kust, zo'n 119 km hiervandaan, bezoeken. Het is voor de meeste Santiago-gangers de afsluitende etappe van de reis naar Santiago. We voelen ons voldaan. Het was een prachtige reis die voorspoedig verlopen is. We hebben veel geluk met het weer gehad, Nederland, België en Frankrijk doorgefietst zonder regen . In Spanje nog de meeste kou, af en toe regen, en op de hoogvlakte veel tegenwind gehad. Maar ondanks dat mogen we niet klagen! Op een aantal gebroken spaken na geen materiaal pech gehad. Al met al een dankbaar gevoel!

• 21 Juni 2012 - 22:02

Coby:

Van harte gefeliciteerd het volbrengen van de Camino. Op eigen krachten Santiago bereiken geeft je een overweldigend gevoel. Toppie hoor!
    Nu op naar Finisterre? Dat is ook absoluut een prachtige beleving!
    Geniet ervan en we doen de reis samen nog wel een keertje over bij een zoeterwouds bakkie/ biertje!

• 22 Juni 2012 - 06:32

Petra A:

Yeeehhh GEFELICITEERD!
    Wat geweldig 2800 km in 5 weken,dat klinkt onwijs.
    Nu lekker even op een andere manier genieten daar en geweldig als jullie de afsluitende ook nog" even" gaan doen.
    Proost

• 22 Juni 2012 - 08:27

Marjan:

Super, gefeliciteerd! Wat zullen jullie een heerlijk voldaan gevoel hebben.

• 22 Juni 2012 - 08:28

Rob:

Gefeliciteerd! Dit keer geen toprIJStatie maar een topFIETStatie! ;)

• 22 Juni 2012 - 08:52

Margreet Van Rijn:

Theo en Marjolein, wat een snelheid, nu al daar, gefeliciteerd. Geniet nog van de komende weken, een heel goede terugreis alvast. Mijn vakantie gaat nu beginnen. Wat rustiger aan dan jullie!
    Hartelijke groet, Margreet

• 22 Juni 2012 - 09:53

Jacqueline Huis:

Jeetje, Marjolijn en Theo, wat moet dat een fantastisch gevoel zijn!!! Geweldig gedaan hoor! Gefeliciteerd!
    Liefs van alle Huisjes

ps
    nu vooral even uitrusten maar dan als de wiedeweerga terug naar huis om op tijd te zijn voor de Buurtbarbecue op 8 juli ;-)

• 22 Juni 2012 - 11:53

Arnold:

Wat een snelheid. Hoop dat alles een mooie belevenis was die jullie je nog lang zullen herinneren.
    Succes ook op de tocht naar Finisterre.
    Dit was de plaats waar onze vriendin ook naar toe was en niet Gibraltar zoals ik eerst schreef.
    Rust goed uit en een goed terugreis per trein? vliegtuig?fiets????????

• 22 Juni 2012 - 13:02

Margot:

Proficiat kanjers!

• 22 Juni 2012 - 15:18

Anita En Ko:

Gefeliciteerd! We verwachten jullie t.z.t. gelouterd terug in Castricum.
    Tot dan, Anita en Ko

• 22 Juni 2012 - 20:44

Martine:

Gefeliciteerd!!

• 22 Juni 2012 - 20:47

Wil Van Der Salm:

Gefeliciteerd met jullie bijzondere prestatie! Leuk om de reisverslagen te lezen, zo hoorje nog eens wat van familieleden!

Groet uit Zoeterwoude, Wil van der Salm

• 23 Juni 2012 - 09:53

Ans:

Gefeliciteerd!! Dat moet een heel goed gevoel geven. Hoop dat jullie dat kunnen vasthouden.

• 23 Juni 2012 - 12:08

Petra Wiel:

Yihaaaaaa, gefeliciteerd, geniet ze!

• 23 Juni 2012 - 14:04

Peter:

Echt heeeel super, wat is het snel gegaan die 5 weken, geniet nog van de resterende tijd, jullie hadden er toch 7 weken voor uit getrokken?

• 24 Juni 2012 - 08:09

Maria:

Wauw, klus geklaard, doel bereikt!
    Wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd! Gefeliciteerd hiermee.
    En dat in een luttele 5 weken. Wat hebben jullie een power, wat een drive..
    Ik heb er op afstand van meegenoten en wens jullie nu nog een goede terugreis. Hartelijke groeten van Maria.

• 24 Juni 2012 - 08:22

Frans Van Der Hoeven:

Marjolein en Theo, waar doorzettingsvermogen al niet toe leidt....
    Proficiat

• 25 Juni 2012 - 09:05

Evelien:

Wat een prestatie! Geweldig! Zoveel kilometers, ik heb diep respect voor jullie. Het moet wel een hele belevenis zijn als je het einddoel hebt bereikt en je de stad in komt rijden.

En wat zal het biertje jullie hebben gesmaakt! Nu lekker nog genieten van jullie prestatie en de resterende vakantietijd.
    Groetjes Evelien