Galicia bereikt - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Galicia bereikt - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Galicia bereikt

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

20 Juni 2012 | Spanje, Arzúa

De afgelopen dagen is intensief fietsen geweest, met lange + steile beklimmingen en afdalingen waarbij we geregeld door of boven de wolken fietsten. Aan de voet van de Puerta Pedrafita hebben we een prima onderkomen gevonden in Vega de Valcarce in de albergue do Brasil. De Braziliaanse eigenaar heeft de albergue helemaal in Braziliaanse stijl ingericht! Zeer herkenbaar voor ons (Joline je zou je hier helemaal thuis voelen!) lekker Braziliaans gegeten, minder goed geslapen, we hadden weer een snurker ( meer decibel dan een motorzaag) pal naast ons!
Gisteren de Puerto en 2 Alto's (1100, 1270 en 1335 meter) gefietst, over de hoogste bergrug tussen de provincies Leon en Galicia. Een camping gevonden in Sarria. Op de camping troffen we Engelse medepelgrims die we al 2 x eerder getroffen hebben. Leuke mensen, rond de 70 (!) die op E-bikes de Camino doen.
Vandaag zo'n 80 km afgelegd. Het aantal wandelaars neemt toe, want er zijn ook wandelaars die kort voor Santiago beginnen. We zijn nu dus in Galicië , een provincie met een eigen cultuur en een Keltisch karakter. Ook een eigen taal. Het is een provincie met veel regenval ( hebben we vandaag ook ervaren) en alles is dus groen.
We zitten nu in Arzua, zo'n 50 km van Santiago !

PS Margreet van Diemen: op 21juni zullen wij op de camping in Santiago staan. Camping Monte do Gozo (sms ons: 0031650280139)

• 20 Juni 2012 - 19:40

Margreet Van Rijn:

Ha Theo en Marjolein, jullie zijn er bijna. Fantastisch , het is snel gegaan. geniet nu straks ook van even niet fietsen of is dat niet meer mogelijk? Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe.
    groet, Margreet

• 20 Juni 2012 - 19:48

Arnold Ter Veer:

Wat een strak tempo hebben jullie aangehouden. Complimenten hoor met al die beklimmingen toch nog 80 km op een dag! Wat hebben jullie een mooie beeldende foto's van alles gemaakt.Ga nu maar een aantal dagen genieten. Gaan jullie nog door tot Gibraltar? Heeft een vriendin van ons wel gedaan, maar dan te voet.
    groet Arnold

• 20 Juni 2012 - 22:50

Joline:

Wauw! Nog maar 50 km van Santiago vandaan... Wat gaan jullie hard! En dat zelfs in de bergen.. Ik als digitale volger houd jullie zelfs amper bij ;-)

Ik ben erg benieuwd naar die Albergue do Brasil :-) Haha, alleen jammer van die driedubbele motorzaag-decibelkanon naast jullie ;-)

Geniet van alles en iedereen onderweg en van alles wat jullie zien en beleven!

Dikke knuffel, Jo

• 21 Juni 2012 - 05:52

Evelien:

Heb enorm veel respect en bewondering voor jullie prestatie. En dan nu al bijna het reisdoel bereikt, dat zal jullie wel veelvoldoening geven. Alleen al die afstanden en dan dat klimmen, iedere dag weer, ik vind het een onmogelijk iets. Het lijkt me ook wel bijzonder dat iedereen die je tegenkomt zijn eigen verhaal heeft om naar Santiago te gaan. Blijven jullie nu in Santiago of gaan jullie ook op de fiets de terugreis beginnen? In ieder geval eerst maar eens even genieten van jullie prestatie en lekker niksen.
    Groeten van Evelien

• 21 Juni 2012 - 09:19

Marieke:

Jeetje, wat een snelheid! Ik droomde laatst dat jullie super snel in Santiago zouden zijn, maar dat lijkt wel een voorspellende droom geweest te zijn dan :) Precies tegelijk met de summer solstice ook!
    Het klinkt als een heerlijke reis, interessant wie en wat je zo allemaal tegenkomt. Waar staat die schelp precies symbool voor eigenlijk? Heel tof ook die wolkenfoto's, prachtig!

Nog heel even fietsen en dan gaan jullie hopelijk wel even wat rustdagen nemen hè?!
    Xxx

• 21 Juni 2012 - 15:07

Anno En Caroline:

Ik ben een tijdje niet op de site geweest
    dus ik had een hoop leeswerk in te halen. Wat een prachtige reis maken jullie. Om jaloers op te worden. En dan al die mooie foto's, zo hebben wij ook een klein inzicht in wat jullie allemaal zien.
    Nou de laatste loodjes komen eraan en dan maar even van alles nagenieten en wat rust nemen.
    Theo en Marjolijn heel veel plezier nog de komende dagen.
    Groetjes Anno en Caroline.

Verslag uit: Spanje, Arzúa

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012