Cabo de Finisterre - Reisverslag uit Estorde, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Cabo de Finisterre - Reisverslag uit Estorde, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Cabo de Finisterre

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

25 Juni 2012 | Spanje, Estorde

Nadat we op donderdag in Santiago aankwamen, hebben we op vrijdag de stad bekeken. Het is een stad waar veel te zien is en het gezellig is om rond te dwalen. We bezochten de pelgrimsmis in een overvolle kathedraal, waar St. Jacobus begraven ligt.
Santiago bereiken is het einde van onze reis en toch ook weer niet, omdat het de traditie is om door te reizen naar Cabo Finisterre. Het punt dat vroeger als het einde van de wereld en van de Sterreweg werd gezien. Het ligt zo'n 120 km van Santiago aan de Atlantische kust. Het was een heel pittige fietstocht om daar in 1 dag te naar toe te fietsen. Veel klimmen en dalen. We zijn neergestreken in Estorde, waar we een prima camping met uitzicht op de oceaan hebben. Zondag hebben we een dagje Coruna gedaan, lekker luxe met de bus gereisd. Prachtige stad aan de kust, met haven, ook weer veel historische gebouwen maar ook heel veel moderne hoogbouw en sfeervolle pleinen met prachtige platanen, een boomsoort die we in Spanje veel in de steden zien.
Vandaag dan de finale van onze camino! Het bereiken van Cabo Finisterre en het halen van de laatste stempels. Onze stempelkaart is nu echt helemaal vol en compleet! Cabo Finisterre is een kaap die uitsteekt in de oceaan. We ontmoeten ook vandaag weer vele caminogangers.
Het is hier tropisch warm en het is danook prettig om hoog op de rotsen te vertoeven met een lekker windje en uitzicht op de oceaan. We gaan morgen weer terug fietsen naar Santiago via een andere route (een groot deel langs de Atlantische kust). Donderdagavond begint onze terugreis - per autobus- vanuit Santiago naar Irun. Hoe het daarna verder gaat dat weten we nu nog niet. Dat bekijken we in Irun dan weer.

• 25 Juni 2012 - 19:58

Anke :

Wat een geweldige ervaring zal dat zijn geweest? Zo lang en veel gefietst en nu zijn jullie er. Jullie zullen nog afmoeten kikken van de fiets. Leuk om alle verhalen te volgen en te lezen af en toe kreeg ik er kippevel van. En wat hadden jullie de wind mee letterlijk en figuurlijk. Ik hoop dat jullie weer veilig thuis komen en in het drukke verkeer en geluid zal wel wennen zijn. Veel liefs en tot gauw.Anke

• 25 Juni 2012 - 20:16

Dini:

Hoi Theo en Marjolijn
    Gefeliciteerd met het behalen van jullie doel.Knap hoor en dat in vijf weken.
    Het was leuk om jullie verslagen te lezen.
    Geniet nog lekker van de laatste dagen daar in Spanje.

• 26 Juni 2012 - 09:25

Coby:

Leuk om te lezen dat jullie op dezelfde camping staan als waar wij ook gestaan hebben, heerlijk onder de hele hoge dennebomen.
    Wij hadden de neiging om onze fietshelmen op te houden voor bescherming tegen de vallende grote denneappels.
    Bij Iruun kun je over de brug fietsen naar Hendaye, een mondaine badplaats met een heerlijk strand!.
    Geniet van de terug reis, de noordkust is betoverend mooi.
    Vreemd hoor dat jullie er ook al zijn
    en dan niet meer bezig zijn met de weg naar...
    Succes met het afkicken!

Verslag uit: Spanje, Estorde

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012