Weer thuis! - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

01 Juli 2012 | Nederland, Castricum

Op donderdag 28 juni om 18 uur begon de terugreis vanuit Santiago. De fietsen, ingepakt en deels gedemonteerd, werden met tegenzin door de chauffeur in de laadruimte van de bus gezet. Toen begon de lange nachtelijke kris kras reis door Noord-Spanje. Heel veel rotondes en busstations gepasseerd, de zon in de Atlantische oceaan zien zakken, weinig geslapen en volgens planning vrijdagmorgen aangekomen in Irun.
Fietsen rijklaar gemaakt en van Irun naar Hendaye gefietst, daarbij de Spaans-Franse grens passerend.
Op het trein station in Hendaye de nachttrein naar Parijs geboekt, en vervolgens de dag relaxed doorgebracht in de bad plaats Hendaye.
Na een nacht niet slapen was de 6 persoons treincoupé die we privé hadden een heerlijke luxe. Goed uitgerust kwamen we om 7 uur aan in Parijs. Gefietst naar Gare du Nord langs de Seine en de Notre Dame. Om 11 uur met de Thalys naar Lille. Vanuit Lille met overstap in Kortrijk naar Antwerpen (prachtig monumentaal station!). Van hier via Schiphol naar Zaandam waar we besloten (we hadden genoeg van treinen en overstappen) het laatste stuk naar huis te fietsen waar we na precies 2 reisdagen op zaterdagavond aankwamen.
Daar wachtte ons een heel warm welkom van de kinderen, gevolgd door een pelgrims surprise borrel met vrienden. Een hartverwarmende afsluiting van onze Camino!
We voelen ons bevoorrecht dat we deze reis hebben kunnen maken.
We hebben genoten!
Dank ook voor jullie reacties via sms, mail of op de site, dat gaf een extra tintje aan onze reis!
Tot ziens, Au revoir, Adios!

• 01 Juli 2012 - 18:58

Marjan:

Wat jammer dat jullie weer thuis zijn. Nu is er voor ons ook een einde gekomen aan al jullie leuke avonturen waar we van konden genieten.
    Maar....het moet ook weer heerlijk zijn om thuis te zijn en gewoon elke avond in je eigen lekkere bed te kunnen stappen.
    Maak je nog een mooi fotoboek?

• 01 Juli 2012 - 19:41

Petra A:

Wat een leuke terugreis hebben jullie er van gemaakt. Leuk dat jullie zo en warm welkom hadden bij thuiskomst,Marjolijn hoop je gauw te spreken en bedankt voor het mee mogen genieten met jullie mooie pelgrimstocht! :-)

• 01 Juli 2012 - 21:28

Elma:

Welkom thuis!!
    Wat fantastisch dat jullie deze lang gekoesterde wens hebben waargemaakt. Deze tocht is duidelijk méér dan een lange fietsvakantie geweest. Nu lekker nagenieten van alle indrukken en ervaringen.
    Maar...aangezien jullie jong van geest zijn en blijkbaar ook fysiek weinig beperkingen kennen is het vast niet jullie laatste grote onderneming.
    Ik ben benieuwd naar het volgende plan..
    Veel liefs en tot ziens ( in de komende week ergens op het Bakkumse strand.)
    Elma.

• 02 Juli 2012 - 09:29

Paula Groote:

Geweldige reis en gefeliciteerd samen met het behalen van de volle stempelkaart!

• 02 Juli 2012 - 15:57

Arnold:

Welkom thuis na deze reis en voor jullie een mooie ervaring.
    Neem de goede dingen van deze reis mee in jullie verdere leven.
    Wat een ingewikkelde terugreis, dat is al een pelgrimage op zich!

• 02 Juli 2012 - 22:08

Jos En Gerda:

Marjolijn en Theo,
    Knap gedaan hoor! Gefeliciteerd met het behaalde succes!

• 04 Juli 2012 - 09:03

Lydia (PS):

WELKOM THUIS!!!!

Verslag uit: Nederland, Castricum

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012