An der schone blaue Donau - Reisverslag uit Laiz, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu An der schone blaue Donau - Reisverslag uit Laiz, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

An der schone blaue Donau

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

04 Juni 2013 | Frankrijk, Laiz

In 2 dagen 450 km afgelegd. RaRa hoe kan dat? Omdat we geen dagen genoeg hebben om alles te fietsen hebben we gisteren een deel per trein afgelegd. Van Koblenz naar Tubingen . Dat gaat sneller dan fietsen , maar evengoed niet heel snel. Om half 1 was de eerste trein gepland maar die reed alweer weg voordat wij bij de fietscoupe waren. Vervolgens ging er van alles mis door vertragingen en daardoor aansluitingen missen. Om 22.00 uur waren we op de geplande camping en hebben in het donker de tent opgezet. Vandaag de Swabische Alp beklommen en nu zitten we in Sigmaringen op een camping aan de Donau. Deze is niet blau maar bruin en zeer snelstromend en buiten de oevers getreden door de extreme regenval. Vandaag waren veel fietspaden en routes uit ons boekje gesperd omdat ze onder water staan. Op ons kompas hebben we de juiste koers gehouden en zijn we nu dus in Sigmaringen. Morgen hopen we de Bodensee te bereiken. Vandaag voor het eerst geen koude avond. Groeten van ons, we gaan nog proberen foto's erbij te zetten maar dat is nog niet gelukt met de iPad tot nog toe.

• 04 Juni 2013 - 21:52

Petra:

Hallo Theo en Marjolijn,
    Ik zag eerst het kaartje voor ik het verslag las en dacht zooooo die hebben wind in de rug en berg afwaards gehad haha. Fijn dat jullie uiteindelijk nog op de camping aan kwamen !
    Wat goed dat jullie een kompas mee hebben, best lastig als vele paden afgesloten zijn door het hoge water!
    Veel sterkte en ik duim voor jullie dat je morgen weer een beetje op de geplande route kan fietsen

• 05 Juni 2013 - 12:06

Joline:

Jeetje pap & mam, wat zijn jullie alweer ver! Jullie gaan weer als een speer! Leuk zeg :) Ik kijk uit naar de foto's :) Dikke kus & liefs! Jo

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012