We kruipen over de Spaanse pelgrimswegen - Reisverslag uit Santo Domingo, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu We kruipen over de Spaanse pelgrimswegen - Reisverslag uit Santo Domingo, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

We kruipen over de Spaanse pelgrimswegen

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

12 Juni 2012 | Spanje, Santo Domingo

Zo vlot als het ging in Frankrijk, zo traag gaat het in Spanje. Na de koerswijziging van zuid naar west hebben we een fikse wind pal tegen. Tegelijkertijd hebben we te kampen met regen en onweersbuien en lage temperaturen .
Spanje is echt anders dan Frankrijk. De route (voor de fietsers ) loopt vaker over N-wegen. Klimmen en dalen
Gaat de hele dag door. Maar we zien ook veel moois op gebied van cultuur, oude dorpen en stadjes, veel olijfbomen en Bodega's , en ook hier weer veel graanteelt. De gele brem bloeit uitbundig naast veel andere prachtige bermvegetatie.
We zien en spreken steeds meer andere peregrino's uit heel Europa. Dat geeft een bijzondere sfeer en band.
Morgen naar Burgos, waar we een studie vriendin van Frank gaan ontmoeten.
Vanavond hebben we in Santo Domingo een pelgrimsmaaltijd genoten en heeft de vino Rioja ons heerlijk gesmaakt!
Dank voor al jullie leuke reacties!

• 12 Juni 2012 - 20:46

Coby:

Dat was ook onze ervaring in Spanje, qua wegen, en qua weer was het bij ons ook zeer afwisselend.
    de Jacobsmaaltijd gaat je steeds beter smaken, en dat finaciele plaatje maakt ook veel verschil met Frankrijk?? Het zonnetje komt jullie vast wel weer tegemoed, Ultreia, hou vol, en geniet en voor je het weet sta je op het plein in Santiago!

• 12 Juni 2012 - 21:12

Petra Admiraal:

Ach wat jammer van het weer, dat verwacht je toch eigenlijk niet half juni.
    Goed dat jullie al sterke fietsbenen hebben ondertussen,de weg ziet er inderdaad behoorlijk hobbelig uit ;-)
    Hoe lang denken jullie nog onderweg te zijn of zien jullie wel hoe het loopt?
    Geniet weer lekker,net als ik van jullie verslagjes en foto's,dank je wel!

• 13 Juni 2012 - 00:31

Corrie:

Wat een prestatie en wat een ervaring. Enorme bewondering voor jullie. Het ziet er prachtig uit,maar ik denk dat je die bergen af en toe............ Nou ja straks fietsen jullie weer door het vlakke Hollandse polderland.
    Liefs vanuit China en een mooie aankomst in Santiago de Compostella
    Matthijs en Corrie

• 13 Juni 2012 - 08:10

Marjo:

Houd de benen eronder jongens, veel succes! Dikke kus, Ik houd de boel hier wel in de gaten!!!

• 13 Juni 2012 - 08:10

• 13 Juni 2012 - 08:11

• 17 Juni 2012 - 17:47

Marieke:

En oh ja, nog een reactie op de foto's: Mam, zullen we de Gemeente Castricum maar vragen om zo'n wijn tappunt te installeren, ergens tussen jou en Marjo ofzo? ;)

En hoewel die luchten niet altijd voor fijn weer zorgen, geven ze wel toffe effecten op de foto's!

En pap, mooi zo'n wit broekje en witte mouwtjes :)

Verslag uit: Spanje, Santo Domingo

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012