peregrino's - Reisverslag uit Estella, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu peregrino's - Reisverslag uit Estella, Spanje van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

peregrino's

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

10 Juni 2012 | Spanje, Estella

Nadat we vanaf de puerta de Somport ons berichtje verstuurde hebben we al weer flink wat kilometers gefietst. De afdaling vanaf de puerta was koud! En het ging rap (62 km!). Onze 1e stop in Spanje was Jaca. Inmiddels hebben we al weer onze 3e camping in Espagna. Namelijk in Estella. Duidelijk is dat we nu op hoofdroute van de Camino zitten; we ontmoeten nu veel meer andere "peregrino's" (pelgrims). Morgen eerst even Estella bekijken en dan verder.
Het Spaans begint al een beetje te wennen; voor ons wekt het veel associaties met "Brasil"!

• 10 Juni 2012 - 20:20

Margreet Van Rijn:

Nu voor mij allerlei bekende foto's. Ook ik was in Jaca en heb gelopen over de pelgrimsbrug in Puente de la Reina. Leuk dat jullie zo'n mooie tocht hebben. Nog een hele goede reis verder. Hartelijke groet voor jullie beiden Margreet

• 11 Juni 2012 - 08:12

Frank:

Wow mooie geologische ontsluiting! Gaan jullie nog bij Veronica/haar familie langs? Als ik nog kan helpen in het contact..

Ik heb afgelopen weekend flink wat hoogtemeters gemaakt in de Ardennen. O.a. de Wanne en de Stockeu weer even getraind :) Het broekje staat bij mij na 2 dagen al in de benen. Bij jullie zal die inmiddels er wel ongeveer in gegraveerd zijn!

xxx, Frank

• 11 Juni 2012 - 10:07

Hans Maarten:

Klasse hoor!!Wat een geweldig avontuur en wat een leuke manier om zo jullie avonturen mee te beleven.
    Marion en ik komen net terug uit Alpe d'Huez waar we veel vrienden hebben aangemoedigd( helaas Joline niet gezien). Wat een belevenis om zo veel mensen met zo veel verhalen bij bijna 30 graden naar boven te zien zwoegen. Diep respect voor Klaas, Sam, Aron, Ben, Kees -Jan, Lex, Ruud,Liesbeth, Mech en de 8000 anderen.
    Uniek ook om te zien dat een Frans dorp wordt overgenomen door een Hollandse invasie van ruim 25.000 mensen. De voertaal was er Nederlands en zelfs de krant, de Dauphine Libere, kende Nederlandse tekstdelen.
    Zelf hebben we de Col de Lautaret en de Galibier beklommen.Net een dag open en nog een witte steppe door alle sneeuwvelden. Wat deed onze auto het geweldig!!
    Een mooi gevoel van verbondenheid en saamhorigheid word je daar deelachtig. Ongetwijfeld het gevoel dat jullie delen met alle peregrino's.
    Geniet van het laatste stuk
    Hartelijke groet,
    Hans Maarten

• 11 Juni 2012 - 17:09

Arnold:

Al een aardig eind gevorderd met veel belevenissen en ervaringen.
    Geniet van alles wat komen gaat en laat het je overkomen als echte pelgrims

Arnold

• 12 Juni 2012 - 08:09

Petra Admiraal:

Spreken jullie de andere peregrino s ook?
    Gelukkig zijn er nu wel genoeg slaapplekken te vinden,lijkt me wat onhandig om in een buurt speeltuintje te staan :-)

• 12 Juni 2012 - 12:01

Joost:

Wat een prestatie! Lijkt me afzien in de warme zon. Zijn er ook verse fruit standjes langs de kant van de weg soms? Sterkte en veel plezier!

• 14 Juni 2012 - 05:46

Evelien:

Hallo Theo en Marjolijn,
    Wat geweldig leuk jullie belevenissen te kunnen volgen. Helemaal weg uit de oranje voetbalperikelen ! De reis loopt voorspoedig ( op een aantal spaken na dan)! Tijd voor elkaar en tijd om met heel andere dingen bezig te zijn dan thuis is vast een bijzondere gewaarwording. Nog veel mooie kilometers! liefs Evelien

Verslag uit: Spanje, Estella

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012