Tours in zicht! - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Tours in zicht! - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Tours in zicht!

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

29 Mei 2012 | Frankrijk, Château-Renault

Na 2 prima fiets(Pinkster)dagen zijn we nu vlakbij Tours. We hebben respectievelijk 111 en 100 km afgelegd.
We zijn Door Chartres gereden. Prachtige stad! We blijven ons verbazen over alle cultuur en historie die we op onze route tegenkomen. De route is trouwens goed beschreven in de boekjes van de Santiago fietsroute. Ook veel extra informatie over alle bezienswaardigheden. Als we overal zouden stoppen en rondkijken dan hebben we minstens de dubbele tijd nodig. Dus we maken keuzes en vaak betekent dat doorfietsen. Hoe zit onze dag eruit? We zetten geen wekker. Na het opstaan het kampement inpakken en ontbijten, en meestal rijden we rond 10 uur weg. Dan hebben we al trek in koffie, maar die willen we eerst "verdienen" door minimaal 20 à 30 km te fietsen. Vandaag maken we een uitzondering. Gisteren materiaal pech gehad (2 gebroken spaken ) en vandaag bij een fietsenmaker de reserve spaken weer aangevuld .
Voor de lunch zoeken we een mooie plek in de natuur. Daarna maken we een planning: hoeveel km denken we nog te kunnen fietsen en waar is een camping?
Uiterlijk tussen 6 en 7 uur willen we bij een camping zijn. Kampement opbouwen, douchen, biertje drinken, Eten koken of ergens uit eten, vaak nog wat boodschappen doen. Op bijna elke camping treffen we wel andere Camino gangers.
We hebben nog steeds prachtig weer en steeds betere fietsbenen!
Uitreia et susea!

• 29 Mei 2012 - 11:54

Rosanne:

Hee pap en mam,
    Leuk weer een berichtje te lezen! Jullie fietsen veel kilometers op een dag zeg. Zijn er al veel hoogteverschillen?
    Zo'n dagindeling klinkt goed! Fijn dat de route zo mooi is en alles goed bevalt. Leuk ook om andere camino-gangers te spreken.
    Hier gaat alles goed. Het weekend waren Joline en Marieke hier, het was erg warm dus we zijn naar het strand geweest. Nu allemaal weer aan het werk.
    Dikke knuf!

• 29 Mei 2012 - 12:01

Marloes:

Ha Theo mooie sokken! Ik heb er veel plezier van en jij ook zo te zien. Groetjes

• 29 Mei 2012 - 13:16

Hans Maarten:

Wat een mooie berichten.
    En jullie zien er nog fris uit op de foto; ik had iets meer kleur verwacht na al dat fietsen.
    Wat leuk trouwens om zo jullie avonturen te kunnen volgen.
    Het inspireert wel.
    Zelf heb ik gisteren, samen met Erik, meegedaan aan de kampioenschappen 12 uur stilstaan op 1 plek.
    Het was op Pinkpop, en om het te veraangenamen hadden ze voor de 60.000 deelnemers wel wisselende optredens geregeld van topbands.
    The Specials, Mumford & Sons etc,maar de absolute uitsmijter was een 2,5 uur durend optreden van "The Boss"" Bruce Springsteen. Wat een energie, wat een topmuziek van een 63 -jarige.
    Veel plezier en ik blijf jullie volgen
    Hartelijke groet,
    Hans Maarten

Verslag uit: Frankrijk, Château-Renault

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012