Pelgrimeren moet je leren - Reisverslag uit Vendoire, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu Pelgrimeren moet je leren - Reisverslag uit Vendoire, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

Pelgrimeren moet je leren

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

01 Juni 2012 | Frankrijk, Vendoire

We zijn weer wat ervaringen rijker. Op woensdag brak er bij Theo's Koga weer een spaak, het was eind van de dag , we waren op zoek naar een camping en onweersluchten zaten ons op de hielen. Balen dus! Het blijkt dat niet alle campings die in het boekje staan nog bestaan, of soms zijn ze nog niet open, dus daar kan je pech mee hebben! Uiteindelijk een camping gevonden en de volgende dag een fietsenmaker in Poitiers bezocht om het wiel te richten. Rest van de dag lekker gefietst en natuurlijk weer op zoek naar een camping. We kiezen voor zekerheid en informeren bij een toerist office waar ze ons gelijk de sleutel van het Pelgrimshuis ( Halte Jacquaire) willen geven. Dat komt mooi uit, voor 7 euro p.p. hebben we een heel huis tot onze beschikking! En wat voor een huis, we waanden ons in de middeleeuwen! Dan ga je je toch echt pelgrim voelen! Vandaag was een pittige dag, voor de Cyclo sportieven: een Limburg's Mooiste dag. Klimmen en dalen de hele dag door,alle tandwielen komen aan bod! Stijgingspercentage soms tot 10%. En dat bij hoge temperatuur, we hebben 39 graden op ons tellertje zien staan! Vandaag ook weer zoeken naar campings, ze liggen niet altijd aan de route en in dit gebied zijn er weinig campings daarbij de onzekerheid of ze nog wel bestaan. Bij 95 km waren we het zat en zaten er doorheen, dan is het balen als de bewegwijzering je in de steek laat, betreffende camping er niet is en niemand op straat om informatie te vragen. Al ons eten was op, bidons waren leeg en we zaten inmiddels boven de 100 km. Naar Gurat gefietst in de hoop daar iets te vinden. Een Fransman legt uit dat er hier niets is, geen restaurant , geen winkels, en zeker geen campings. We moeten minstens 20 km verder fietsen! Dat gaan we niet redden, maar wat dan?? Fietsen toch maar die richting uit en zien 2 aangeschoten mannen bij een café staan. In het café kunnen we niet eten , maar ze weten wel te vertellen dag er 3 km verderop een camping is! Het klopt als een bus , en wat voor een camping! Helemaal geweldig, aardige eigenaars, we hebben er een heerlijke maaltijd genoten, in het zwembad gezwommen, en ze hebben WiFi!
We zitten nu echt in ZuidFrankrijk , dat merken we aan de temperatuur, maar zien ook de vegetatie veranderen. Wat een prachtig land is Frankrijk! De Pyreneen naderen , spannend!
Voor de Alpe d'huZessers nadert ook de grote dag. We wensen jullie een hele goede reis naar Bourg d'Oisans en een topdag op 6 en 7 juni!!
Bedankt weer voor de leuke reacties!
Wij fietsen morgen weer verder richting Santiago.

• 02 Juni 2012 - 01:39

Coby En Margot:

Ja dat is wel drie beetjes pech op weg. Maar de beloning maakt alles goed
    Theo en Marjolijn.
    Wij zijn inmiddels Santiago binnen gefietst...... En toen werd het stil......
    Wat een gevoel, wat een onbeschrijfelijk gevoel bezorgde ons dat.
    Wij wensen jullie ook zoveel moois verder op jullie Camino!
    Wij staan nu op 7 km voor Finisterre en hopen morgen daar de Camino af te sluiten waarna onze neuzen weer richting Zoeterwoude zullen gaan na ruim 6 weken vol onvergetelijke belevenissen op onze Camino!
    Alle succes op de Pyreneeën en daarna op al die andere ' heuveltjes'

• 02 Juni 2012 - 06:46

Petra Wiel:

Klinkt in ieder geval echt als 'onderweg zijn' je komt van alles tegen: van lege dorpen tot dronken mannen en je kan en moet soms van alles gebruiken wel afzien als je na de 100 opeens nog 20 moet, maar ja, geen keus! Erg leuk om jullie reis te volgen! Groetjes en succes verderop! En hou je wiel recht!

• 02 Juni 2012 - 07:45

Marjan:

Ik word er al moe van als ik er alleen al aan denk. Er zijn toch wel rustdagen opgenomen, hoop ik, in deze bedevaartstocht? Morgen is het zondag. Tijd om eens even lekker met de benen omhoog op een terrasje te zitten nadat jullie heerlijk hebben uitgeslapen en een uurtje langs een riviertje hebben geslenterd, of zo.
    En dan weer, hup op de fiets.........

• 02 Juni 2012 - 08:31

Marjo:

Wat een geweldige tocht en wat een ervaringen.
    Alle goeds, dikke kus!

• 02 Juni 2012 - 17:02

Hanno:

Zojuist jullie verslagen tot nu toe eens zitten doorlezen en de foto's bekeken.

Heel leuk.

Wat gaat het toch snel als jullie nu al in het midden/zuiden van Frankrijk zijn.

Veel succes en plezier de komende dagen.

De Pyreneen vind ik fantastisch, hoop dat jullie er ook zo over denken.

• 04 Juni 2012 - 07:50

Martine:

Hallo Marjolijn en Theo,

Klinkt goed allemaal en wat een temperatuurtje! Jullie maken wel wat me zo, succes verder!

• 04 Juni 2012 - 20:50

Maria:

Net gelezen dat Coby en Margot in Santiago zijn aangekomen, na 6 weken doortrappen een echte finale.
    Jullie staan voor de Pyreneën, gewoon stug doorgaan, blik op oneindig en af en toe uitrusten.
    Bikkels zoals jullie komen die bergjes echt wel over. Succes, houdt moed.

• 06 Juni 2012 - 12:14

Jacqueline Huis:

Ha lieve buurtjes,
    Hoe inspirerend is 't om jullie reisverslag en foto's te bekijken... Fijn dat, hoewel af en toe zwaar, de reis goed verloopt.
    Lieve groet en veel succes en plezier verder!

• 06 Juni 2012 - 15:33

Ans:

Dag Theo en Marjolijn, ik vind het bijzonder om jullie reis te kunnen volgen. Ik hoop dat de reis jullie alles brengt waar je op had gehoopt. Veel caminoplezier.