het gaat voor de wind - Reisverslag uit Mézières, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu het gaat voor de wind - Reisverslag uit Mézières, Frankrijk van Theo & Marjolijn - WaarBenJij.nu

het gaat voor de wind

Door: Theo & Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg Theo & Marjolijn

26 Mei 2012 | Frankrijk, Mézières

Na ons laatste reisverslag van 4 dagen geleden, hebben we prachtige dagen beleefd! We doorkruisen een mooie agrarische streek met uitgestrekte akkers. De route gaat over oude wegen met kleine dorpjes, mogelijk is dat de reden dat we geen WiFi of Hotspots treffen. Nu zitten we voor het eerst op een grote camping met goede voorzieningen en ook WiFi! Tot nog toe alle nachten gekampeerd, daar hebben we een goede routine in opgebouwd. We genieten van de mooie omgeving, het mooie weer en van de wind die ons een extra zetje in de rug geeft! Dat scheelt ook bij de beklimmingen die we de laatste dagen steeds meer krijgen. Vooral vandaag was een pittige dag met regelmatig klimmetjes van 7 tot 12%. Een klim was zelfs 15% maar eenmaal boven bleek dat we een afslag te vroeg hadden genomen! Dus weer terug. Goede training voor de Pyreneen!
Morgen willen we Chartres bereiken en dan in 2 dagen door naar Tours. We treffen het bijzonder goed met het weer. Vanavond ook alle reacties op de site gelezen , erg leuk en gezellig om van jullie te horen.
Marjo : al die spullen op het bed zijn mee hoor, zonder touwtjes!
Jopelozen: in het "tweede uur" stappen we over op de duo fiets!
Petra N : kleding in rolletjes was een gouden tip!
We hopen het volgende bericht sneller te kunnen plaatsen, voor nu veel Franse groeten en fijne Pinksterdagen!

• 26 Mei 2012 - 21:27

Marieke:

Fieuw! Een bakkie. Ik maakte me toch al lichtelijk zorgen over een eventueel ontwikkeld koffietekort.. het fietsen alleen lijkt me al wel genoeg uitdaging ;)

• 26 Mei 2012 - 21:34

Marieke:

Oh huh, die reactie slaat natuurlijk op de kopjes-koffie-foto :)

• 26 Mei 2012 - 21:43

Coby En Margot:

Fantastisch om te lezen dat het zo voorspoedig gaat , windje in de rug! Wij hadden het even anders toen! Begrijpelijk dat jullie Parijs even niet kiezen, al vonden wij de route ook super langs de Loire. Je moet keuzes maken, ook op Camino!
    Wij gaan morgen weer over een top van 1500 meter. Het is onbeschrijfelijk wat je allemaal mag beleven onderweg, dus probeer het maar niet te beschrijven.
    Wij volgen jullie ook, toppie Theo en Marjolijn! Iedere dag voelen wij ons sterker worden, in alle opzichten, Bon Camino!

• 27 Mei 2012 - 13:21

Nel:

fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Leuk om de ervaringen te lezen. En ach, die Pyreneen, peuleschilletje, toch, voor julle getrainde lichamen?
    Heel veel succes met de verdere tocht.

• 28 Mei 2012 - 12:42

Arnold:

Hoi Theo en Marjolein,
    Wat een uitdaging die jullie zijn aangegaan, maar wat een schitterend weer treffen jullie daarbij. Zoals wel eens gezegd wordt; ieder krijgt wat hij toekomt/verdient.
    Nog veel fietsplezier en neem de tijd voor wat je allemaal nog tegen komt.

• 28 Mei 2012 - 16:30

Margreet Van Rijn:

Veel aan jullie gedacht toen wij door het Limburgse heuvelland fietsten dit weekend. Hier ook prachtig weer. Fijn dat jullie reis zo goed verloopt. Chartres is prachtig , geniet ervan

Nou luitjes fiets en denk aan niets.
    hartelijke groet,
    Margreet

• 30 Mei 2012 - 08:20

Henk:

bijna het eerste boekje uit. een heerlijk gevoel. als ik de verslagen lees is het net alsof ik ook weer onderweg ben. super. er is ook zo veel te zien. geniet er maar van. gaan jullie langs de kust??? ik zie het wel. bon camino.

Verslag uit: Frankrijk, Mézières

Theo & Marjolijn

Ultreia...et suseia! Samen vertrokken we in 1976 naar Tanzania, om daar 3 jaar te leven. Samen woonden we daarna 11 jaar in Hengelo, waar onze 4 lieve kinderen geboren zijn. In Castricum hebben we prachtige gezinsjaren beleefd. Inmiddels staan onze kinderen op eigen benen. Onze reis gaat weer samen verder. De Camino staat voor ons symbool voor de markering van deze nieuwe levensfase. Ultreia.. et suseia! (Voorwaarts.. en steeds maar verder!).

Actief sinds 02 Mei 2012